sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

Liinailua ja loimen sovitusta

Eilen otin ja juoksutin ponit pikkutarhoissa liinassa. Ensin Nasun alemmassa ja totesin että Kamia ei ainakaa siinä voi juoksuttaa ku paikkapaikoin menee väkisin liukkaalle alueelle. Nasulla ei siinä mitää ongelmaa ollu kun on hokit. Silti juoksutin sitäkin vain käynnissä ja ravissa ettei lipsahda jalka alta. Nasua juoksuttaessa totesin että ylemmän tarhan perällä ei ollu kovin paljon lunta, ehkä joku 20cm. Totesin että juoksutampa Kamin sit sielä.

Hainkin sitten Kamin ja rämmittiin toisen tarhan perälle. (Tarhan toisessa päässä oli paljo enemmän lunta, mua polveen asti.) Kamia juoksutin kaikissa askellajeissa. Tosin kun ekan kerran pyysin laukkaa, Kami pukitti ja lähtikin kiskomaan sivulle ja sit kun mä menin perässä niin alko mulkoilla mua ja puhkua ja yritti viä muaki pakoon. Niinku mä olisi yrittäny sen päälle. Sain sen pideltyä ja talutin sen takas ympyrälle ja jatkettiin hetken ravissa ennenkö yritettiin uudestaan. Kiersin varmuuden vuoksi narun turvan päältä että saan pidätettyä sen jos lähtee uudestaan riehumaan. Toiselle kertaa meni jo sit paremmin. Kun vaihdettiin suunta ja kokeiltiin taas laukkaa niin Kami veti taas pukkia ja meinas lähteä litomaan, mutta nyt sain pidettyä sen kun naru oli turvan päältä ja sain käännettyä sen päätä mua kohti. Loppujen lopuksi meni aiva ok laukat, ja viä oikeat laukat molempiin suuntiin joka nostolla. :)

Juoksutin molempia ponia n. 20 min. Kamille kokeilin vielä toissapäivänä löytämääni loimea. Se oli tosissaan löytö! Kävin kirppiksellä kiertääs ja kattelemas pöytien/sohvapöytien hintoja ku pitäis ite pari myydä ja sieltä kaikkien huonekalujen keskeltä pisti yhtäkkiä silmiin loimi! Kävin sit kattomas lähemmin ja totesin että se on sadeloimi ja koko 125cm! Katoin hinnan, 10€! Pakkohan se mun sit oli ostaa. :P Peffan päällä oli pieni reikä, se korjattiin pyöränkumipaikalla. ;D
Loimi oli Kamille just hyvä ja ompa siinä vielä vähän kasvunvaraakin. :)


Kamin uus loimi

2 kommenttia:

  1. Hotalle mä tilasin just samanlaisen loimen sillon, tuo oli kyl hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan niin, tuolla pitäis pärjätä ainaki ens kesä ja syksy. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi!