torstai 9. toukokuuta 2013

Kuka on antanut luvan tuhlata mun rahat?

Vai olinko se sittenkin minä joka on laittanu rahaa palamaan viimeisen parin päivän aikana... ^^' Tilasin toissapäivänä mineille valjaspaketin kokoa extraminishetland. :D Settiin kuuluu valjaiden lisäksi suitset ja ohjat. Tilasin myös kuolaimet, mutta miksi kukaan ei oo kertonu mulle että mulla oli tuolla jopa KAHDET minille sopivat kuolaimet?! O_o Mistä ihmeestä ne on tullu.... vai olikohan toiset ne joita käytin Kamilla ihan pikkupoikana...? No, nyt niitä on sitten kolmet. :D

Tänään käytiin serkun kanssa Kauppilan valjaassa. Mun piti käydä vaan kattomassa mitä sielä on, mutta kappas kun sain sinnekki tuhlattua satasen. Nyt on sitten Aavalla omat harjat, kaviokoukku ja pienen pienet kuljetussuojat violetin värisenä. Masin vanha pakki saa toimia sen harjalootana.


Sen verran innostuin illasta touhaamaan, että harjoiteltiin Lunan kanssa maton päältä kävelemistä ja muutaman kerran ylitettiin myös meidän home made ramppi. Nyt meni jo paljon paremmin. Kokeilin laittaa Lunan tallin käytävälle molemmin puolin kiinni ja harjasin sen ja nostelin jalat. Se seisoi tosi nätisti... toisin kuin Aava jonka hain talliin kun olin Lunan hoitanut. Ensin soviteltiin sille sen uutta riimua...
Viimeisissä rei'issä se on, jotta kyllä on pieni pää. :D
 
Sitten harjasin Aavan ja siinä meni vähän kauemman kuin Lunan kanssa. Aavalla on tällä hetkellä paksuin talvikarva ja sitä lähtee paljon! Ihan niinku sillä tulis vähä jälkijunas toi karvanajo. Pelkkä harjaaminenkin on Aavalle jo harjoitusta. Se kun ei tahtoisi malttaa seistä millään paikallaan. Laitoin sen aina samaan kohtaan uudestaan johon olin sen laittanu jos se yritti lähteä liikkumaan. Lopulta malttoi jopa seistäkin välillä aloillaan. Ja jos lähden vähäkään kauemmas, niin alkaa armoton kuopsutus etujaloilla. Sen oon kyllä kieltäny jyrkästi alusta asti. Se ei saa rehujakaa ennenkö lopettaa kuopimisen, rauhoittuu ja siirtyy kauemmas karsinan ovelta. En halua, että mulla on talli täynnä karsinan ovia paukuttavia hevosia jotka vielä palkataan ruokinnalla siitä. Lopuksi kokeilin Aavalle vielä sen uusia kuljetussuojia. Voi että osaa olla söpö! n_n
 
Oikeesti, miten pienet voi olla suojat.... ja jalat! :D
 
Aavakin pääsi karsinaan iltasapuskoille touhailujeni jälkeen ja kävin hoitamassa vielä loput ilta-askareet. Niin ja Kamille ja Masille ostin kesää varten kärpäshuput. Varsinkin Kamin päätä ötökät tykkää syödä hirveesti. Viime kesänäki meinas tulla ihan reiät naamaan, ku ne aina parveili samassa kohtaa. >:/
Kovasti me odotetaan, ku kuuta nousevaa jotta tuo Jinka-kuttu kilistelisi, mutta vielä ei ainakaan oo mitään merkkejä siitä. Odottavan aika on pitkä. x)

1 kommentti:

  1. Voi että toiset on niin ihania!! Ja aina sitä tarvii kaikkea kivaa varustetta.. Niinku nuo ihanat suojat!!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!